آفتاب دکور
0 محصولات نمایش سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

دکوراسیون اداری اتاق مدیریت باید چگونه باشد؟

دکوراسیون اتاق مدیریت در فضای اداری

دکوراسیون اتاق مدیریت در یک فضای اداری بسیار مهم است. در جامعه اداره ها و سازمان هایی وجود دارد که برای رشد جامعه در حال تلاش هستند. افرادی در این سازمان ها نظیر کارمندان، کارفرمایان و غیره در حال رفت و آمد هستند و بخش زیادی از زمان خود را در این بخش ها و محیط ها می گذرانند. یکی از قسمت هایی که در این سازمان ها وجود دارد و بنا به دلایل اداری تنها مدیر به آن قسمت وارد می شود، اتاق مدیریت می باشد. درست است که بیشتر مدیر و کارکنان ارشد به آن جا وارد می شوند؛ اما باز هم اهمیت دادن به دکوراسیون و ساختار داخلی اتاق مدیریت اهمیت خود را خواهد داشت. در این مطلب، آفتاب دکور به بررسی و اصول و نحوه چیدمان دکوراسیون اتاق مدیریت اشاره می کند.

افراد زیادی به سازمان ها و اداره های دولتی وارد یا از آن جا خارج می شوند. میزان و زمان ماندگاری هر یک از افراد بسته به رتبه و درجه اجتماعی آن ها خواهد بود. در ادامه این مطلب بر اساس درجه اهمیت افراد، آن ها را در اتاق مدیریت در نظر گرفته و بر اساس وجود آن ها در اتاق مدیر به بررسی نحوه دکوراسیون اتاق مدیر می پردازیم.

قبل از پرداختن به جزئیات چیدمان اتاق و میز مدیریت در یک فضای اداری، به شما توصیه می کنیم که برای خرید مبل انتظار حتما از محصولات فروشگاه آفتاب دکور دیدن نمایید. مطمئن هستیم که پشیمان نخواهید شد.

چیدمان اتاق مدیریت چطور باشد؟

دکوراسیون اتاق مدیریت از دید مراجعه کنندگان

در ابتدای امر به بررسی دکوراسیون اتاق مدیر از دیدگاه وارد شوندگان به اتاق می پردازیم. گروه اول از افرادی که به اداره ها مراجعه می کنند، مراجعه کنندگان نام دارند. این افراد زمان محدودی در اداره خواهند بود و صرفا گاهی اوقات پیش می آید که برای امضا کردن برگه یا پرونده ای به اتاق مدیریت وارد شوند. بنابراین در طول روز ممکن است که یک فرد از قشر سطح پایین یا یک فرد با جایگاه اجتماعی بالا بخواهند به اتاق مدیریت وارد شوند. در این حالت تفکر آن ها در بدو ورود به اتاق چگونه خواهد بود؟

قبل از پیدا کردن هر نوع پاسخی برای سوال بالا، ابتدا باید عرض کنیم که منظور از ایجاد یک دکوراسیون برای اتاق مدیریت، صرفا یک سازمان یا اداری خصوصی است. اداره ها و سازمان های دولتی از یک روند اداری یکسان استفاده خواهند کرد و در نتیجه نمی توان زیاد برای داشتن یک دکوراسیون جذاب، تغییرات ایجاد نمود. البته برای مدیران اداره های دولتی نیز می توان تا حدوده ایده های مربوط به چیدمان را ارائه داد.

دکوراسیون اداری و اتاق مدیر در آن

اگر شما مدیر یک سازمان دولتی هستید، بهترین نکته ای را که در چیدمان اتاقتان می توانید رعایت کنید، نظم اتاق است. در واقع نظم در چیدمان اتاق می تواند تا حدودی روتین اداری را به نمایش بگذارد. در واقع همین که ظاهر اتاق بی نظم نباشد و وسایل و فایل ها به صورت اصولی چیده شده باشند، کفایت خواهد کرد.

اما اگر شما مدیر یک سازمان خصوصی هستید، دستتان برای استفاده از دکوراتیو های مختلف باز است و می توانید هر آنچه را که می خواهید در اتاقتان بگذارید.

حال بر می گردیم به سوالی که رد قسمت بالا پرسیدیم، اتاق یک مدیر از نگاه دو فردی که به آن وارد می شوند چگونه خواهد بود؟

دکوراسیون اتاق یک مدیر باید نشان دهنده سمت و رتبه آن شخص باشد. درست است که برای پیدا کردن اتاق یک مدیر، باید از سالن ها گذشت و وارد اتاق وی شد؛ اما نظم داخلی، سیستم چیدمان و حس راحتی باید اتاق مدیر را از سایر اتاق ها متمایز کرده و این حالت را در فرد ایجاد کند که به اتاق فرد مهمی وارد شده است.

اتاق مدیر در یک فضای اداری و نکات مهم ان

دکوراسیون اتاق مدیریت از دید کارمندان

گروه دوم از افرادی که ممکن است به اتاق مدیریت وارد شوند یا به دنبال انجام کاری باشند، کارمندان آن سازمان خواهند بود. کارمندان به طور معمول صرفا برای پیش بردن کارها و معاملات اداری به اتاق مدیریت مراجعه می نمایند. البته درست است که صرفا با تایید مدیر کارمند از اتاق مدیریت خارج می شود و در واقع مدت زمانی کمی را در اتاق مدیر سپری می کنند؛ اما باز هم محیط گرم و انرژی بخش اتاق برای ایجاد انگیزه در کارمندان نیاز می باشد. البته درست است که محیط اتاق مدیریت باید انرژی دهنده باشد؛ اما نباید از حس برتری مدیر عامل چیزی کم نماید. البته باید نظم اصولی در اتاق برقرار باشد تا هر گونه پرونده، سند و یا هر نوع فایلی را بتوان به راحتی در اختیار کارمندان قرار داد.

البته اگر فضا به مقدار کافی وجود داشته باشد، در اتاق مدیریت برای برگزاری جلسات و کنفرانس ها از فضای شیشه ای بهره گرفته می شود. این اتاق های شیشه ای صلابت اتاق مدیریت را بهتر نشان خواهند داد. البته باید از چیدمان وسایلی که منجر به عدم ایجاد تمرکز در اتاق های شیشه ای کنفرانس می شود، خودداری کرد. همچنین سمت و سوی صندلی های جلسه می بایست به سمت نقطه توجه جلسه یا کنفرانس باشد.

البته اتاق های شیشه ای کنفرانس باید دارای عایق صدا، سیستم پخش تصویر و صوتی و همچنین سیستم های کنترل نور پردازی باشند.

نکات مهم در رابطه با دکوراسیون اتاق مدیر و رئیس شرکت

در اتاق مدیریت برای پذیرایی و یا نشستن افراد باید مبلمان راحتی فراهم باشد. همچنین چه در هنگام ملاقات های عمومی و عادی و چه در هنگام جلسات می بایست، وسایل پذیرایی مهیا باشد تا از رفت و آمد افراد در هنگام جلسات جلوگیری به عمل آید. البته نور پردازی اتاق مدیریت و همچنین رنگ دیوار نیز حائز اهمیت خواهد بود، زیرا باید حس خلاقیت مدیر عامل را در افراد ایجاد نماید.

طراحی اتاق مدیریت از دید مدیر

برای چیدمان اتاق مدیریت بهتر است، پیش از هر چیزی ابتدا به سلیقه مدیر توجه کرد. پس از آن در کنار توجه به سلیقه مدیر، می توانید سایر اصول و قواعد چیدمان اتاق را نیز مد نظر قرار دهید. در ادامه با در نظر گرفتن دو نوع محیط مختلف، نحوه چیدمان در هر دو محیط را عنوان خواهیم کرد.

فضاهای بزرگ و فضاهای کوچک اتاق مدیریت

در ابتدا به سراغ اتاق های مدیریت با فضای محدود می رویم. در این مدل اتاق ها برای نشان دادن فضای بزرگ تر می توان از میز اداری، صندلی های اداری، کمد و فایل ها، مبلمان اداری یا میزبانی و غیره استفاده کرد. برای جلوگیری از شلوغ شدن فضا، می توان این وسایل را در یک طرف اتاق به کار برد. بر اساس سلیقه مدیر عامل، بهتر است رنگ دیوار های اتاق مدیریت انتخاب شده و همچنین با سایر اتاق های سازمان متفاوت باشد. البته هر مدل رنگی توصیه نمی شود، زیرا باید عوامل و عناصر روانشناسی را در انتخاب رنگ در نظر گرفت. برای ایجاد شیک بودن دکوراسیون استفاده از دو متریال چرم و چوب توصیه می شود

در کنار استفاده از چرم و چوب مرغوب، توصیه می شود تا به عنوان مکمل از رنگ های زرشکی و بنفش استفاده شود. البته استفاده از موارد عنوان شده، کمی فضای اتاق را تیره خواهد کرد، بنابراین بهتر است از انعکاس نور به صورت غیر مستقیم برای چنین فضایی استفاده شود.

نکات بسیار مهم در چیدمان یک فضای اداری و اتاق مدیریت

اما اگر دفتر یا اتاق مدیر عامل فضای زیادی در بر دارد، باید چیدمان وسایل به گونه ای باشد تا هر نقطه ای که خالی است، پر به نظر برسد. برای این منظور می توانید از میز های بزرگ و صندلی های شیک و چرمی استفاده نمایید تا هم فضا را خاص کنید و هم حالت مدیریت در اتاق القا شود. البته بهتر است که صندلی مدیر عامل از نوع ارگونومیک باشد. برای حفظ فضا و همچنین ارائه نظم در محیط، بهتر است از کمد و قفسه های دیواری استفاده شود. استفاده از کمد های معمولی که در فضای بیرونی قرار می گیرند، در اتاق مدیر عامل توصیه نمی شود. یک مدل مبلمان راحت که از نظر رنگ و سبک طراحی با سایر وسایل هماهنگی لازم را دارند، می تواند در دکوراسیون اتاق مورد استفاده قرار گیرد. اگر سبک چیدمان اتاق مدیر، سبک مدرن باشد، می توان از وسایل و رنگ های روشن برای تزئین استفاده کرد. همچنین استفاده از دو متریال فلز و شیشه در چنین اتاقی پیشنهاد می شود. به عنوان مثال دکوراتیو های لوکس شیشه ای و یا لوستر های جذاب فلزی، سبک و طرح خاصی را در اتاق مدیریت اعمال می کنند.

البته رنگ های تیره در اتاق مدیریت نشان دهنده حس قدرت طلبی است که در کنار این حس می بایست بر روی توازن آن کار شود. به عنوان مثال ترکیب قوه ای تیره در کنار قرمز یا حتی رگه های طلایی نه تنها بسیار شیک است، بلکه می تواند در انعکلاس نور می تواند فضای جذابی را ایجاد نماید. البته در هنگام انتخاب وسایل دکوراتیو برای اتاق مدیریت باید، مواظب بود. به عنوان مثال بهتر است که از یک عدد صندلی راحتی برای زمان های استراحت در یکی از گوشه های دنج اتاق بهره گرفته شود، زیرا در کنار ایجاد احساس راحتی و آرامش می تواند به عنوان یک وسیله کاربردی و دکوراتیو مورد استفاده قرار گیرد.

البته در برخی از اتاق های مدیریت می توان از فرش استفاده کرد. البته در هنگام قرار دادن فرش در اتاق مدیریت، هدف صرفا ساخت یک دکوراسیون جذاب است و به میزان کاربری آن در نظر نمی باشد. بنابراین فرش در اتاق مدیریت باید در نقطه ای قرار بگیرد که صرفا نمایان گر دکوراسیون داخلی باشد. البته یکی از دکوراتیو هایی که بسیار مد نظر هستند و در اتاق ریاست مورد استفاده قرار می گیرند، استفاده از تابلو های بزرگ و بسیار مجلل است. این تابلو احساس قدرت و برتری را رد افراد ایجاد کرده و القا گر اتاق ریاست خواهند بود.

این مطلب ادامه دارد … .

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۲ رای
2
دیدگاه‌های نوشته

*
*

10 + نوزده =

    مبین افرابابایی خرداد ۳۰, ۱۴۰۰ پاسخ

    سلام. من مطلب شما را مطالعه کردم و خیلی در چیدمان اتاق مدیریت شرکت خودمون ازش استفاده کردم. واقعیتش اینه که یک شرکت دانش بنیان به تازگی تاسیس کرده بودیم. مونده بودیم که چطوری اتاق مدیر و مخصوصا میزش را بچینیم. خوب در اینترنت مطلب شما را پیدا کردیم و خیلی بهره بردیم.
    یکسری محصولاتتون هم برای شرکتمون سفارش دادیم که امیدواریم هر چه زودتر به دست ما برسد.

    بازهم تشکر.

      مدیر وب سایت تیر ۵, ۱۴۰۰ پاسخ

      سلام و عرض ادب
      بسیار خرسندیم که توانسته ایم با تولید محتوای اثر گذار و مطلوب مخاطبان خود را راضی نگه داریم.