راهنمای کامل درباره طراحی دفاتر اداری
طراحی دکوراسیون اداری در جلب نظر مراجعان تاثیر بسیاری دارد، از طرف دیگر باعث میشود کارکنان در محیط اداری بهرهوری بالاتری داشته باشند. اگر شما هم میخواهید با خرید مبلمان اداری مناسب، دکوراسیون شیکی ایجاد کنید، این مطلب راهنمای مناسبی برای شماست. پیشنهاد میکنیم خواندن ادامه این مطلب را از دست ندهید.
هنگام طراحی دفاتر اداری به چه نکاتی توجه کنیم؟
اگر میخواهید کارکنان و مراجعان از طراحی دکوراسیون دفاتر اداری رضایت داشته باشند، باید هنگام طراحی دکوراسیون به موارد زیر دقت کنید.
ارگونومی مبلمان اداری
یکی از نکات مهمی که برای خرید تجهیزات اداری و طراحی دکوراسیون باید به آن توجه داشته باشید، طراحی ارگونومیک است. با توجه به اینکه کارکنان زمان طولانی را در محیط کار سپری میکنند، اگر از صندلی یا میز با طراحی ارگونومی استفاده نکنند، خیلی زود خسته میشوند و نمیتوانند به کار خود ادامه بدهند. از طرف دیگر استفاده از میز و صندلی نامناسب در محیط کار موجب فشار به کمر و گردن میشود و به سلامتی کارکنان آسیب میزند.
تناسب رنگ در دفتر کار
رنگ از ویژگیهای مهمی است که بر روحیه کارکنان و ارباب رجوع تاثیر داد. مدیران باتجربه سعی میکنند در انتخاب رنگ وسایل مختلف دکوراسیون دقت کنند و هارمونی مناسبی ایجاد نمایند. به طور مثال در صورتی که رنگ مبلمان اداری با رنگ کفپوش و دیوارپوش محیط کار متناسب باشد، دکوراسیون شیک و زیبایی ایجاد میشود و محیط کار حرفهای به نظر میآید.
دوام و ماندگاری تجهیزات اداری
مبلمان اداری به تمام وسایل و تجهیزاتی مانند میز و صندلی، کتابخانه و کمد، فایلهای کشودار و … گفته میشود که در محیط کار مورد استفاده قرار میگیرند. تولیدکنندگان انواع مبلمان مناسب ادارات را با کیفیتهای متنوع طراحی و تولید میکنند تا خریداران بتوانند متناسب با سلیقه و بودجهای که در اختیار دارند، مناسبترین تجهیزات اداری مورد نیاز را خریداری کنند.
بهتر است بدانید با خرید انواع تجهیزات اداری مرغوب و باکیفیت میتوانید انتظار داشته باشید که تا مدت طولانی بدون نیاز به تعمیر یا تعویض از آنها استفاده کنید.
قیمت مبلمان اداری
برخی از افراد تصور میکنند طراحی دکوراسیون اداری اقدامی پرهزینه است و نیاز به صرف بودجه زیادی دارد. در حالیکه یکی از مزیتهای خرید انواع مبلمان مناسب ادارات این است که بازه قیمتی گستردهای دارند و خریداران میتوانند متناسب با بودجهای که در اختیار دارند، تجهیزات اداری مورد نیاز را خریداری کنند.
البته باید دقت داشته باشید که کیفیت متریال مورد استفاده برای ساخت تجهیزات اداری در قیمت آنها تاثیرگذار است. بنابراین خریداران نباید کیفیت را فدای قیمت پایین تجهیزات اداری نمایند و دنبال خرید تجهیزات اداری ارزان قیمت باشند. زیرا در این صورت، بعد از مدتی کوتاه مجبور به خرید مجدد تجهیزات اداری مورد نیاز میشوند.
تناسب بین مبلمان و محیط کار
یکی دیگر از نکات مهمی که برای طراحی دکوراسیون و خرید تجهیزات اداری باید مورد توجه قرار دهید، تناسب بین ابعاد و اندازه میز و صندلی، کمد و کتابخانه یا وسایل دیگر با مساحت محیط کار است.
قطعا وقتی فضای محیط کار بزرگ باشد، محدودیتی در انتخاب تجهیزات اداری ندارید و میتوانید با سلیقه خود مناسبترین تجهیزات را خریداری نمایید. اما وقتی محیط کار مساحت کمی داشته باشد، باید وسایل را با وسواس بیشتری انتخاب کنید. زیرا خرید وسایل و تجهیزات بزرگ باعث میشود، فضای کار کوچکتر شود و کارکنان و ارباب رجوع اذیت شوند.
البته باید بدانید استفاده از مبلمان کوچک در دفاتر کار بزرگ هم انتخاب مناسبی نیست. زیرا منجر به ایجاد فضای باز گسترده میشود و بر نظر کسی که وارد محیط میشود تاثیر منفی میگذارد.
انتخاب تجهیزات اداری متناسب با سبک دکوراسیون
طراحان دکوراسیون برای اینکه بتوانند فضاهای متنوعی ایجاد کنند و افراد بتوانند دکوراسیون خاص و منحصربهفردی ایجاد کنند، از سبکهای مختلف دکوراسیون در محیط کار استفاده میکنند. برای طراحی دکوراسیون، تجهیزات و مبلمان اداری باید تداعی کننده سبک دکوراسیون خاصی باشند و با دیوارپوش و کفپوش و عناصر دیگر محیطی تناسب داشته باشند.
پرطرفدارترین سیک دکوراسیون محیط کار، دکوراسیون مدرن و دکوراسیون کلاسیک است که برای آنها مبلمان خاصی طراحی شده است.
مبلمان اداری مدرن
مبلمان اداری مدرن با طرحهای ساده و بدون جزئیات شناخته میشوند. متریالهایی که برای طراحی تجهیزات اداری مدرن مورد استفاده قرار میگیرد، متنوع و شامل فلز، شیشه، پارچه و … است. البته باید دقت داشته باشید برای طراحی دفتر کار مدرن، رنگ و طرح تجهیزات اداری را با تجهیزات و عناصر دیگر محیط هماهنگ نمایید.
مزیت استفاده از مبلمان مدرن در طراحی دکوراسیون محیط کار این است که در فضاهای کاری مختلف بدون توجه به ابعاد آن قابل استفاده است. یعنی برای محیطهای کوچک یا بزرگ محدودیتی وجود ندارد.
مبلمان اداری کلاسیک
مبلمان اداری کلاسیک موجب شیک و مجلل شدن دکوراسیون محیط کار میشود. در طراحی این مبلمان تزئینات و جزئیات اهمیت ویژهای دارند و طراحان سعی میکنند تنوع بالایی از طرحها و مدلهای فاخر را ایجاد کنند. البته باید به این نکته دقت داشته باشید که مبلمان کلاسیک در محیطهای اداری بزرگ جلوه بهتری دارند.
چوب و چرم از پرطرفدارترین متریالهایی هستند که در تولید مبلمان کلاسیک مورد استفاده قرار میگیرد و سبب نمای بهتر محیط میشوند. همچنین رنگهای زرد، طلایی، قهوهای و زرشکی به دلیل جلوه و شکوه خاصی که به محیط میدهند در طراحی انواع مبلمان اداری، کاربرد بیشتری دارند.
گارانتی و ضمانت تعویض تجهیزات اداری
یکی دیگر از ملاکهای بااهمیت هنگام طراحی دکوراسیون محیط کار و خرید تجهیزات مورد نیاز، گارانتی و ضمانت تعویض تجهیزاتی نظیر میز و صندلی اداری و کتابخانه و … است. برندهای معتبر که از کیفیت محصولات خود اطمینان دارند، تا مدت زمان مشخصی گارانتی و خدمات پس از فروش در اختیار مشتریان قرار میدهند. به این ترتیب خریدار هم میتواند با اطمینان خاطر بیشتری محصول مورد نیاز را تهیه کند. به همین دلیل توصیه میکنیم برای طراحی دکوراسیون اداری، تجهیزاتی خریداری کنید که گارانتی داشته باشند تا در صورت آسیب بتوانید در مدت گارانتی بدون صرف هزینه، وسیله را تعمیر یا تعویض کنید.
جمع بندی
تجهیزات و مبلمان اداری برای ایجاد فضای کاری ضروری هستند و تولیدکنندگان تنوع بالایی از این محصولات را در اختیار خریداران قرار میدهند. در این مطلب سعی کردیم راهنمای کاملی درباره نکات مهمی که هنگام خرید تجهیزات اداری باید مدنظر داشته باشید در اختیار شما قرار دهیم. امیدواریم این اطلاعات برای شما مفید باشد.